Czym jest nadciśnienie tętnicze i jak je leczyć?

Czym jest nadciśnienie tętnicze i jak je leczyć?

Na nadciśnienie tętnicze cierpi mnóstwo osób – a właśnie ono może być przyczyną takich problemów jak na przykład zawał czy wylew. W związku z tym warto dowiedzieć się czym dokładnie jest, jak je rozpoznać i jak można je leczyć? Nadciśnienie tętnicze to schorzenie układu krążenia krwi, polegające na okresowo lub stale podwyższonym ciśnieniu – zarówno tym skurczowym, jak i rozkurczowym. Nadciśnienie tętnicze może mieć różne przyczyny i różne rodzaje. Zwykle diagnozuje się tak zwane nadciśnienie pierwotne, czyli samoistne – które nie ma jednej, odgórnej przyczyny, którą można by było usunąć, żeby sobie z nim poradzić. Nadciśnienie wtórne jest zaś lepiej rozpoznane – może być spowodowane między innymi przez choroby nerek czy choroby gruczołów wydzielania wewnętrznego. Na nadciśnienie typu pierwotnego może zaś wpływać między innymi otyłość, cukrzyca, nadużywanie alkoholu, siedzący tryb życia, ale i na przykład długotrwały stres. Jak więc widać współczesne życie niestety sprzyja pojawieniu się nadciśnienia tętniczego krwi. Z uwagi na fakt, że nadciśnienie może być bardzo groźne, jego rozpoznanie (ustalane na podstawie dokonywanych pomiarów) stwarza konieczność odpowiedniego leczenia. W przypadku nadciśnienia wtórnego leczy się konkretne przyczyny. W przypadku nadciśnienia pierwotnego zaś zaleca się prowadzenie zdrowszego trybu życia, a także zażywanie leków obniżających ciśnienie.