Choroba wieńcowa – przyczyny i objawy

Choroba wieńcowa – przyczyny i objawy

Choroby serca niestety zbierają w Polsce – i zresztą na całym świecie – tragiczne żniwo. Tym ważniejsze jest dbanie o siebie – odpowiednie odżywianie, uprawianie sportu, unikanie stresów – i zgłaszanie się do lekarza z każdym problemem, który nas niepokoi. Lekarz zleca wówczas specjalne badania, na podstawie których może ocenić czy serce pracuje właściwie. Jednym z najczęściej zlecanych przez kardiologa badań jest zaś badanie EKG – czyli Elektrokardiografia. Jak wygląda takie badanie? EKG zlecane jest w przypadku pojawienia się między innymi takich problemów jak bóle w klatce piersiowej, omdlenia, czy też kołatania serca. W pewnym wieku powinno się zresztą wykonywać to badanie regularnie, by wykryć ewentualne problemy zawczasu (zaleca się chodzić na nie co 1-3 lata po ukończeniu 40 roku życia). Badanie polega na przyłożeniu do skóry pacjenta elektrod – na klatce piersiowej oraz na kończynach. Urządzenie odbiera następnie sygnały płynące z ciała, które zapisane są przez nie w postaci tak zwanej krzywej EKG. Aparat EKG rejestruje prądy czynnościowe mięśnia sercowego, które następują przy skurczach. Następnie kardiolog ocenia je, wyłapując ewentualne nieprawidłowości.