Bóle zamostkowe – co jest ich przyczyną?

Bóle zamostkowe – co jest ich przyczyną?

Wszyscy chcielibyśmy możliwie jak najdłużej zachować zdrowie. Kiedy zatem coś nam dolega – pojawia się ból – chcemy jak najszybciej poznać przyczynę tych dolegliwości. Zwłaszcza ból ulokowany w okolicy mostka jest dla wielu osób niepokojący – wiadomo bowiem, że wiąże się ze sercem, a problemy z tym narządem często kończą się źle. Co w sytuacji, gdy pojawiają się bóle zamostkowe? Co mogą oznaczać? Bóle zamostkowe są zwykle konsekwencją choroby wieńcowej. Wywoływane są przez niedotlenienie mięśnia sercowego, które w sytuacji stresowej, albo przy dużym wysiłku fizycznym potrzebuje zdecydowanie więcej tlenu. Jego brak skutkuje właśnie pojawieniem się bólu – najczęściej charakterystycznego, piekącego, który sprawia wrażenie jak gdyby rozpierał klatkę piersiową. Ból zamostkowy w chorobie wieńcowej jest krótszy, dlatego jeśli trwa dłużej – na przykład 20-30 minut – może wskazywać już na zawał. Przy zawale jest też zdecydowanie mocniejszy. Bóle zamostkowe mogą też być wynikiem zapalenia worka osierdziowego. Wówczas są dużo bardziej kłujące i nasilają się przy wdechu oraz przy zmianie pozycji na leżącą.